AGENDA EVENIMENTELOR CULTURALE LA MUZEUL DE ȘTIINȚE ASTRONOMICE BAIA MARE

30 PLUS 1: TELESCOPUL SPAȚIAL HUBBLE

Expoziție digitală multimedia și prezentarea posterului oficial de mari dimensiuni furnizat de Agenția Spațială Europeană, co-director al misiunii Hubble împreună cu NASA, al celebrării celor 30 de ani de la lansarea Telescopului Spațial Hubble. Un instrument de știință care a modelat cunoașterea actuală a universului și care a facilitat sute de mii de articole științifice, cu o bancă de date enormă ce încă este studiată și din care sunt extrase descoperiri științifice uluitoare legate de cosmos.

23 aprilie 2021 – ora 12.00

LANSARE OFICIALĂ PARC TEMATIC ”SISTEMUL SOLAR”

Așteptarea v-a lua sfârșit. Primăvara anului 2021 pune în scenă primul parc tematic astronomic în aer liber din România. Sistemul solar revine în formulă tridimensională, Fără a pune lucrurile la scară (nu ne-ar ajunge Baia Mare!!!), parcul tematic oferă o deschidere spre cunoaștere și bucuria unei ”plimbări” printre planetele sistemului solar. Trebuie să vezi ca să știi! 🙂

SISTEMUL SOLAR – FULL-DOME SHOW

Lansare spectacol digital  full-dome de planetariu ”Sistemul Solar” – în limba română

18 MAI 2021 – ora 12.00

ZIUA INTERNAȚIONALĂ A MUZEELOR

Lansare spectacol digital full-dome de planetariu ”Fantoma Universului” – în limba română

10 iunie 2021 – orele 13.00 – 15.00.

ECLIPSA PARȚIALĂ (INELARĂ) DE SOARE

Observații astronomice din curtea planetariului.

1 iulie 2021 – ora 12.00

M A R T E – EXPOZIȚIE DIGITALĂ MULTIMEDIA

TOTUL DESPRE MARTE. Va fi planeta Marte o a doua ”casă” pentru umanitate în viitor? Turismul cosmic va face din planeta Marte o destinație favorită? Există pană la urmă viață în adâncurile planetei?

1 iulie 2021 – ora 12.00

REVENIREA OMULUI PE LUNĂ!

Cum a fost prima oară și cum va fi de această dată – Expoziție de fotografii

30 iulie 2021

LANSAREA (PREMIERA) SPECTACOLULUI FULL-DOME SATELIX

Spectacol realizat prin proiectul european UNITRIP. Co-realizator: Muzeul de Științe Astronomice. 30 iulie – Brno – Republica Cehia, în cadrul Festivalului FULL-Dome.

7 septembrie 2021 – ora 12.00

ESA – AGENȚIA SPAȚIALĂ EUROPEANĂ

EXPOZIȚIE DIGITALĂ MULTIMEDIA. România este parte a acestei deschideri multi-naționale către știință. Este unul dintre eforturile europene care conturează identitatea europeană și promite foarte mult pentru viitor.

1 NOIEMBRIE 2021 – eveniment online

LANSAREA ÎN SPAȚIUL COSMIC A TELESCOPULUI SPAȚIAL JAMES WEBB.

Implicații pentru viitorul științei. Conferință cu public, vizionare lansare și tematica misiunii spațiale.

Evenimente nedatate și a căror desfășurare va fi determinată de evoluția situației pandemice:

CLUBUL DE WEEKEND KINEMATOS – CU ANDREI AVRAM.

Jucării cinetice interactive realizate de copii sub coordonarea muzeologului Andrei Avram. Program de weekend proiectat a se desfășura în curtea planetariului și în sala cinema 3D, care va fi amenajată în acest sens pentru a permite distanțarea fizică și respectarea altor norme sanitare. Participarea va fi restrânsă la un număr limitat de copii, fiind generate mai multe serii consecutive de înscrieri. Număr ore pentru fiecare serie: 24.

NOAPTEA MUZEELOR 2021.

În anul 2020, desfășurarea sărbătorii nocturne europene a muzeelor a fost amânată până în noiembrie, iar participarea – în cele din urmă – a fost una restrânsă și orientată către online. În anul 2021, data evenimentului (ziua de Sâmbătă cea mai apropiată de 18 mai) ar trebui să cadă pe 15 mai 2021, însă nu există confirmarea oficială necesară.

Imaginile prezentate sunt doar sugestive. Datele și conținutul acestor evenimente din agendă pot suferi modificări din cauza evoluției stării sanitare naționale și internaționale.

Despre COMPLEXUL ASTRONOMIC BAIA MARE

Planetariu Baia Mare, primul planetariu public din România, și unicul din Transilvania, de aproape o jumătate de secol - este un portal cosmic ce vă pune în contact cu Universul. Din 2015 - cel mai modern planetariu analogic din România, iar din 2020 completat cu un planetariu digital - în cadrul Muzeului de Științe Astronomice Baia Mare. Spectacol și cunoaștere într-un singur loc!
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

OPINIA DUMNEAVOASTRĂ CONTEAZĂ!