Planete locuibile? Noile sisteme planetare Kepler în imagini

Dimensiunile relative ale planetelor din zona locuibilă descoperite de misiunea Kepler pe 18 aprilie 2013. De la stânga spre dreapta: Kepler-22b, Kepler-69c, Kepler-62e, Kepler-62f, și comparativ Terra (cu excepția planetei noastre, acestea sunt simulări artistice). Credit: NASA/Ames/JPL-Caltech.

Dimensiunile relative ale planetelor din zona locuibilă descoperite de misiunea Kepler pe 18 aprilie 2013. De la stânga spre dreapta: Kepler-22b, Kepler-69c, Kepler-62e, Kepler-62f, și comparativ Terra (cu excepția planetei noastre, acestea sunt simulări artistice). Credit: NASA/Ames/JPL-Caltech.

Misiunea Kepler a descoperit două noi sisteme planetare în care aflăm trei planete de tip super-Terra în ”zona locuibilă” (zona de aur), acea zonă în care distanța față de steaua mamă permite temperaturii de la suprafață a unei planete ce o orbitează să poată reține apa în stare lichidă.

Sistemul Kepler-62 are 5 planete: 62b, 62c, 62d, 62e and 62f. Sistemul Kepler-69 are două planete: 69b and 69c.
Kepler-62e, 62f și 69c sunt planete de tip super-Pământuri, ca și mărime.

Noile planete descoperite reașează totalul exo-planetelor confirmate la 861. Conform Laboratorului de Habitabilitate Planetară, acum există nouă lumi potențial locuibile în afara sistemului nostru solar, și alte 18 planete candidate potențial locuibile identificate de Kepler, așteptând confirmarea. În plus, astronomii apreciază că există 25 exo-Luni potențial locuibile.

Aici regăsim parte din imageria (sunt doar conceptualizări artistice), grafici și materiale video utilizate în informarea de presă a noilor descoperiri, precum și unele materiale de la Planetary Habitability Laboratory.

Aici avem o survolare a sistemului Kepler 62:

Here’s a flythrough of the Kepler 62 system:

Foarte asemănător cu sistemul nostru solar, Kepler-62 este gazda a două lumi locuibile. Micul obiect strălucitor vizibil în dreapta lui Kepler-62f este Kepler-62e. Orbitând în interiorul graniței zonei locuibile, Kepler-62e este cu 60% mai mare decât Terra.Image credit: NASA Ames/JPL-Caltech.

Diagrama oferă comparații ale planetelor din sistemul solar interior cu Kepler-62, un sistem cu cinci planete situat la aproximativ 1.200 de ani lumină de Terra. Image credit: NASA Ames/JPL-Caltech

Exo-planetele cunoscute în prezent ca fiind potențial locuibile. Credit: Planetary Habitability Laboratory/University of Puerto Rico, Arecibo.

Exo-planetele potențial locuibile cunoscute în prezent cu noile confirmate: Kepler-62e and Kepler-62f. Credit: Planetary Habitability Laboratory/University of Puerto Rico, Arecibo.

Comparațe între orbita și dimensiunea exoplanetelor din sistemul Kepler-62 cu planetele terestre din sistemul nostru solar. Zona verzuie întunecată corespunde ”zonei conservative locuibile”, în timp ce marginile sale mai luminoase corespund unei extensii prin ”zonă optimistic locuibilă”. Dimensiunile planetelor și orbitele nu sunt poziționate la scară între ele.Credit: Planetary Habitability Laboratory/University of Puerto Rico, Arecibo.

by NANCY ATKINSON on APRIL 18, 2013