ANUL 2012 LA PLANETARIUL BAIA MARE. ANGAJAM VIZITATORI PENTRU 2013! :)

june

Anul 2012 a fost al treilea an foarte bun pentru Planetariul Baia Mare de la momentul preluării sale de către Muzeul de Mineralogie Baia Mare, un an cu proiecte viabile și cu un interes cu totul special din partea publicului nostru vizitator. De asemenea un an al renovărilor de interior și al inovațiilor muzeale.

O scurtă incursiune în istoria recentă a planetariului băimărean ne oferă indicii solide ale reinventării sale, traduse printr-o audiență aproape triplată în numai  6 ani de zile. În 2007, numărul de vizitatori ai planetariului era de 6.422, în 2008 de 8.384, iar în anul internațional al astronomiei – 2009, 12.392 de vizitatori au trecut pragul instituției noastre. 2009 a fost anul deschiderii  în premieră a expoziției documentare dedicată cosmonautului român Dumitru Prunariu și al introducerii prezentărilor virtuale în sistematica prezentărilor de planetariu prin utilizarea filmelor documentare și a planetariului virtual Stellarium. În 2010, aproape 12.000 de vizitatori s-au lăsat antrenați și convinși de reinventarea planetariului Baia Mare prin includerea în turul de vizitare a unei noi expoziții permanente – ”Sistemul Solar” și vernisăriea expoziției Hubble, împreună cu printul aniversar oficial în cadrul acțiunii ”Say hello to Hubble”.  A fost o participare internațională care a înscris planetariul nostru pe lista pe harta astronomică mondială. În 2011, expoziția temporară ”Astronomicus”, achiziția de tehnică performantă de observație, redeschiderea cu un nou suflu a clubului micului astronom, participarea cu succes la evenimente precum ”Noaptea Muzeelor”, ”Ora Pământului”, ”Ziua Internațională a Astronomiei” și realizarea unei serii de articole publicate pe situl nostru internet care, sub titlul ”Poveștile Cerului – un ghid al cerului de noapte cu peste 1000 de atracții de vizitat”, au generat un interes cu totul special pentru Planetariul Baia Mare, reflectat într-un număr de 13.752 de vizitatori la sediu, dintre care 4.461 vizitatori din Baia Mare.

Anul 2012 a fost mai mult dect surprinzător, trendul de creștere păstrându-se ascendent, dar ar trebui să îl asemuim mai mult cu expansiunea accelerată a universului – numărul total de vizitatori fiind de 16.905, dintre care proiectul ”Constelații Românești Tradiționale: expoziție digitală multimedia” a atras un număr de 5.027 vizitatori, evenimentul cuprins sub titulatura ”Săptămâna Altfel” – 3.802 vizitatori, iar la Noaptea Muzeelor au participat 1.500 de persoane. Proiectul CRT a permis la Baia Mare, cu finanțarea Administrației Fondului Cultural Național, organizarea în premieră națională a unei expoziții muzeale în format digital, publicarea unei hărți stelare personalizate și a unei broșuri descriptive a proiectului, inovarea și exemplul de buna practică prin generarea unui jurnal online foarte transparent pe proiect și etalarea de materiale video și foto documentare ilustrative pentru generozitatea acestei teme, într-un an în care toți românii s-au simțit mai mândri parcă decât în alți ani, că sunt români. Dacă adăugăm renovările rezultate în interior și implementarea unei versiuni personalizate pe Stellarium, cu etalarea viziunii mitologice românești, precum și promisiunea aducerii la Baia Mare în următorii doi ani a unui proiector stelar nou care ar repoziționa instituția noastră pe primul loc în țară și în această zonă a Europei, ca ofertă de turism cultural astronomic, dacă v-am convinge că milităm în acest an 2013 și pentru renovarea turnului astronomic și redarea sa în folosință pentru observații de noapte și studii specifice, nu ar fi deloc surprinzătoare concluzia că anul 2012 a fost un an foarte bun pentru Planetariul Baia Mare, iar anul 2013 se arată chiar mai bun! Mulțumim publicului nostru pentru interes, colaboratorilor noștri pentru susținere și Consiliului Județean Maramureș pentru încrederea acordată Muzeului de Mineralogie Baia Mare, al cărui departament de specialitate este Planetariul Baia Mare.

Ciprian Crișan

PR: Muzeul de Mineralogie Baia Mare

PS: Un studiu mai cu dichis este în lucru și va fi accesibil până la sfârșitul lunii ianuarie 2013

Despre PLANETARIU BAIA MARE

Planetariul din Baia Mare, primul planetariu public din România, și unicul din Transilvania, de mai bine de o jumătate de secol - este un portal cosmic ce vă pune în contact cu Universul. Din 2015 - cel mai modern planetariu analogic din România, iar din 2020 completat cu un planetariu digital - în cadrul Muzeului de Științe Astronomice Baia Mare. Spectacol și cunoaștere într-un singur loc!
Adaugă la favorite legătură permanentă.

Comentarii