SCIENCE SMS – 21.000 DE PLANETE NOI VOR FI DESCOPERITE PÂNĂ LA SFÂRȘITUL ANULUI 2018

Într-un studiu recent publicat, cercetătorii de la Universitatea Princeton și Universitatea Lund din Suedia argumentează că un număr de 21.000 planete noi vor fi descoperite până la sfârșitul anului 2018.

Mai mult, considerând rata identificărilor din prezent, acest număr ar putea crește la 70.000 de noi planete, până în anul 2023. Este adevărat, astronomii vor avea, în curând, foarte multe planete de studiat.

Dar cum vor fi descoperite aceste planete? Conform cercetătorilor de la cele două universități, aceste predicții au fost formulate în legătură cu activitatea satelitului GAIA al Agenției Spațiale Europene care va documenta existența acestor zeci de mii de planete în afara sistemului nostru solar.

Observatorul spațial GAIA a fost lansat în decembrie 2013, așa încât acesta zboară deja de peste 10 luni de zile în spațiu, studiind structura galaxiei noastre și va face acest lucru încă mulți ani de zile.

Agenția Spațială Europeană menționează că, de-a lungul unei perioade de numai 5 ani, satelitul GAIA va colecta informații privind mișcarea, aspectul și distanța față de Terra a peste 1 miliard de corpuri cerești, cele mai multe fiind stele.

Observatorul spațial va detecta planetele îndepărtate prin studiul efectului lor asupra stelei părinte. Conform opiniei specialiștilor, stelele care par să tremure, fac asta datorită planetelor ce le orbitează.