SCIENCE SMS – UN SISTEM EXOTIC – TREI GĂURI NEGRE SUPERMASIVE – ÎN CENTRUL UNEI GALAXII AFLATĂ LA 4,2 MILIARDE DE ANI LUMINĂ DEPĂRTARE

Oamenii de știință revendică descoperirea unui trio de găuri negre super-masive în inima unei galaxii îndepărtate cu un nume asemănător unei ghicitori SDSS J150243.09+111557.3.

Într-un studiu publicat în jurnalul NATURE, cercetătorii au detaliat că această galaxie este situată la o distanță de 4,2 miliarde de ani lumină de planeta noastră.

Inițial s-a presupus existența a doar două găuri negre super-masive în centrul său. Investigațiile în detaliu au arătat prezența a trei găuri negre super-masive, anunță EurekAlert.

Informația dată publicității explică că dintre aceste trei găuri negre, două se orbitează reciproc într-o manieră similară stelelor binare, două stele ce formează un sistem și care se rotesc în jurul centrului comun de masă.

Așa cum detaliază jurnalul Nature, aceste trei găuri negre supe-rmasive sunt considerate cel mai compact trio de găuri negre care au fost documentate până în prezent la o distanță atât de considerabilă de planeta noastră.

Despre COMPLEXUL ASTRONOMIC BAIA MARE

Planetariul Baia Mare esre primul planetariu public din România, și unicul din Transilvania, de aproape o jumătate de secol - una din porțile stelare de excelență ce vă pune în contact cu Universul. Din 2015 - cel mai modern planetariu România și Europa de Sud-Est - în cadrul Complexului Astronomic Baia Mare. Spectacol și cunoaștere într-un singur loc!
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

OPINIA DUMNEAVOASTRĂ CONTEAZĂ!