SCIENCE SMS – VIAȚA PE TERRA ÎN PERIOADA COPILĂRIEI A EVOLUAT ÎN CONDIȚIILE DE HABITAT ALE CRATERELOR METEORITICE

SE PARE CĂ GEOLOGII S-AU ÎNȘELAT ÎN CE PRIVEȘTE CARACTERISTICILE ÎNGEMĂNATE ÎN STICLA DE IMPACT DIN CRATERE, AFIRMÂND CĂ ESTE DE ORIGINE ANORGANICĂ. VIAȚA PE TERRA, ÎN PERIOADA SA TIMPURIE, A EVOLUAT OPTIM ÎN CONDIȚIILE DE HABITAT ALE CRATERELOR PROVOCATE DE METEORIȚI

Concluziile unei noi cercetări științifice, publicate săptămâna trecută în jurnalul Geologia, arată că este posibil ca impacturile cu meteoriți care au bombardat Terra timpurie, să fi oferit, de asemenea, organismelor simple baza unui habitat care să fi accelerat dezvoltarea lor. Echipa de cercetare a găsit dovezi microbiene în sticla de impact, un tip de rocă produsă ca urmare a impactului cu roci spațiale.

Acest material, care este relativ similar cu obsidianul, este o rocă neagră produsă de către căldura extremă a impactului meteoritic. Cercetătorii grupului de analiză au studiat eșantioane de sticlă de impact de la craterul Ries din Germania, acordând o atenție deosebită numeroaselor structuri și cristale îngemănate în interior.