SCIENCE SMS – PREZENȚA INEXPLICABILĂ A UNOR GALAXII MASIVE, DESCOPERITĂ ÎN UNIVERSUL TIMPURIU.

PREZENȚA INEXPLICABILĂ A UNOR GALAXII MASIVE, A FOST DESCOPERITĂ ÎN UNIVERSUL TIMPURIU.

Recent, o echipă internațională de astronomi, utilizând date colectate de telescopul spațial Hubble – al NASA/ESA, au descoperit o serie de galaxii masive în Universul timpuriu. Această descoperire ridică semne de întrebare asupra problematicii, considerând rata de formare medie a galaxiilor doar la câteva sute de milioane de ani după Big-Bang. Cercetătorii încearcă acum să înțeleagă cu s-au putut asambla aceste galaxii mari.

Noua investigație a observat o serie de galaxii așa cum apăreau când întregul Cosmos avea vârsta de 1,6 miliarde de ani. Vârsta universului, așa cum îl cunoaștem astăzi, pare să fie de 13,75 miliarde de ani.

Cu mult timp în urmă, galaxiile de la bord produceau stele într-un ritm mare, așa încât cele mai multe dintre structurile vizibile telescoapelor moderne sunt surprinse în plin proces de formare stelară.

Galaxiile recent descoperite sunt diferite de toate celelalte care au existat în aceeași perioadă prin faptul că ele dețineau deja structuri complet formate și masive. Astronomii sunt acum curioși să afle ce anume a impulsionat aceste obiecte pentru a crește atât de rapid. Detalii ale noului studiu apar în cel mai recent număr al Scrisorilor Jurnalului Astrofizic (Astrophysical Journal Letters).

Grupul de cercetători i-a inclus pe astronomii Eric Person și Andy Monson de la Institutul Carnegie pentru Știință. Experții spun că galaxiile masive, formate deplin ar trebui să existe începând cu 12 miliarde de ani în urmă. La cercetare a fost cooptată și Caroline Straatman, de la Universitatea Leiden, precum și Ivo Labbe – ca investigator principal.

Despre COMPLEXUL ASTRONOMIC BAIA MARE

Planetariul Baia Mare esre primul planetariu public din România, și unicul din Transilvania, de aproape o jumătate de secol - una din porțile stelare de excelență ce vă pune în contact cu Universul. Din 2015 - cel mai modern planetariu România și Europa de Sud-Est - în cadrul Complexului Astronomic Baia Mare. Spectacol și cunoaștere într-un singur loc!
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

OPINIA DUMNEAVOASTRĂ CONTEAZĂ!