SCIENCE SMS – IEȘIT DIN HIBERNARE, NEOWISE A DEPISTAT IMEDIAT O COMETĂ NOUĂ ÎN MARGINEA SISTEMULUI SOLAR

IEȘIT DIN HIBERNARE, NEOWISE A DEPISTAT IMEDIAT O COMETĂ NOUĂ ÎN MARGINEA SISTEMULUI SOLAR

Sonda NEOWISE – a NASA (Near-Earth Object Wide-field Infrared Survey Explorer) a reperat o cometă care nu a mai fost văzută înainte – prima descoperire de când a ieșit din hibernare, la sfârșitul anului trecut.

”Suntem foarte încântați de descoperirea acestui vizitator înghețat din zonele ultra-periferice ale sistemului nostru solar”, a spus Amy Mainzer, investigator principal al Laboratorului Jet Propulsion al NASA din Pasadena, California. ”Această cometă este o ciudățenie, se află într-o orbită retrogradă, aceasta însemnând că ea orbitează Soarele în sens opus față de Terra și alte planete.

Numită oficial „C/2014 C3 (NEOWISE)”, prima descoperire de cometă, în această reînnoire a misiunii a survenit pe 14 februarie 2014, când cometa se afla la o distanță de 230 milioane kilometri de Terra. Deși orbita cometei este încă puțin nesigură, se întrevede apariția acesteia din cel mai distant punct al regiunii planetelor exterioare. Softul sofisticat al misiunii a solectat obiectul în mișcare dintr-un fundal de contrast al unor stele staționare. Prin scanarea cerului, în timpul rotațiilor executate în jurul planetei noastre, NEOWISE a observat cometa de șase ori într-o jumătate de zi înainte ca obiectul se iasă din raza sa de observație. Descoperirea aa fost confirmată de către Proiectul Spacewatch, de Observare a Obiectelor din apropierea Pământului, din Tucson, Arizona. Alte observații și confirmări au fost recepționate rapid. Dacă aceasta este doar prima cometă pe care NEOWISE a descoperit-o imediat după ieșirea din hibernare, sonda este creditată cu descoperirea a 21 de alte comete, în timpul misiunii sale inițiale.