SCIENCE SMS – UN ASTEROID DE DIMENSIUNEA UNEI CASE VA SURVOLA DUMINICĂ TERRA LA O DISTANȚĂ DE NUMAI 40.000 KM

Duminică, 7 septembrie, planeta noastră va primi un vizitator din spațiul cosmic. Nu este cazul să ne pregătim pentru un scenariu de tip ”Ziua Independenței”, întrucât vizitatorul este doar un asteroid de dimensiunea unei case.

Entuziaștii explorării spațiului și NASA precizează că cea mai mare apropiere de Tera a rocii spațiale, supranumite 2014RC, va avea loc către 2:18 p.m. EDT (11:18 a.m. PDT / 18:18 UTC).

La acel moment, asteroidul va trece pe deasupra Noii Zeelande, la o distanță de 40.000 km înălțime în raport cu suprafața Terrei.

Pentru că această rocă spațială nu are defel o dimensiune impresionantă, ea nu va fi vizibilă cu ochiul liber. Cei care dețin telescoape mici, însă, vor putea obține o mică licărire a acestui obiect, când va survola Terra, însă nu fără eforturi.

Informația dată publicității anunță că acest asteroid a fost pentru prima oară documentat de cercetătorii de la Catalina Sky Survey, aproape de Tucson, Arizona, cu numai câteva zile înainte, pe 31 August.

Dimensiunea asteroidului a fost calculată în funcție de cantitatea de lumină reflectată de suprafața acestuia. Astfel, 2014RC prezintă o dimensiune de 20 metri, așa cum a fost estimat și, ca urmare, este clasificat ca un asteroid mic.

Oamenii de știință care au studiat orbita acestui obiect au precizat că, de și roca spațială va trece destul de aproape de Terra și sateliții săi orbitali artificiali, este exclusă posibilitatea unei coliziuni.