SCIENCE SMS – SANTINELA – UN TELESCOP SPAȚIAL CE VA FI LANSAT ÎN 2018 – INIȚIATIVĂ A FUNDAȚIEI B612 – VA AJUTA LA DEPISTAREA DIN TIMP A ROCILOR UCIGAȘE

ASTEROIZI CU O FORȚĂ DE DISTRUGERE FOARTE MARE LOVESC PĂMÂNTUL CU O FRECVENȚĂ SURPRINZĂTOARE. SANTINELA – UN TELESCOP SPAȚIAL CE VA FI LANSAT ÎN 2018 – INIȚIATIVĂ A FUNDAȚIEI B612 – VA AJUTA LA DEPISTAREA DIN TIMP A ROCILOR UCIGAȘE

O nouă animație ilustrează cum, de la începutul secolului al XXI-lea, zeci de asteroizi au lovit Pământul, unii dintre aceștia împachetând mult mai multă energie decât este necesară pentru a distruge un oraș cu o bombă atomică.

Animația a fost publicată cu ocazia celebrării Zilei Pământului de către Fundația B612 – o organizație non-profit de vânătoare a asteroizilor creată de către foști astronauți ai NASA – pentru a sublinia frecvența alarmantă a acestor coliziuni extraterestre.

Filmul are la bază informațiile recente de la o rețea de senzori desfășurată în jurul globului terestru, care este proiectată să detecteze detonările nucleare și este operată de către ”Nuclear Test Ban Treaty Organization”. Între anul 2000 și 2013, aceste instrumente au detectat 26 explozii pe planetă, într-o gamă de energie între 1 și 600 kilotone, toate cauzate de impactul cu asteroizi, au precizat oficialii Fundației B612. Pentru comparație, bomba nucleară care a fost ”distribuită” la Hiroshima a explodat cu o energie de 15 kilotone.