SCIENCE SMS – METEORITUL MARȚIAN CU ”TUNELURI” ȘI ”SFERE” CIUDATE REÎNVIE DEZBATEREA ASUPRA VIEȚII STRĂVECHI PE PLANETA ROȘIE

Descoperirea unor sfere micuțe bogate în carbon și tuneluri în interiorul unui meteorit marțian a repus pe tapet posibilitatea ca Planeta Roșie să fi avut cu milioane de ani în urmă, un fundal cu viață primitivă.

Meteoritul, care a căzut pe Terra în timpul Epocii de Piatră, conține adâncituri microscopice și sfere asemănătoare cu urmele lăsate de microorganisme atunci când se cuibăresc în rocile de pe Terra – au precizat oamenii de știință în numărul din februarie al jurnalului Astrobiologia. Mai mult, aceste caracteristici par să fi fost prezente pe roca marțiană înainte ca aceasta să fi fost expulzată de pe Planeta Roșie de un eveniment de impact, au adăuga cercetătorii.

Autorii noii cercetări nu reclamă că au găsit dovada vieții ancestrale pe Marte. În fapt, nicăieri în lucrarea lor nu utilizează cuvântul ”viață”, fiind preferată expresia ”activitate biotică”. Dar descoperirile lor readuc la viață dezbaterea privind posibilitatea existenței vieții microbiene în trecutul lui Marte și subliniază cât de multă informație poate fi extrasă din meteoriții marțieni care ajung pe Terra.

”Aceștia pot oferi indicii despre viața în trecut pe Marte, dar asta nu înseamnă dovezi”, a spus astrobiologul Dirk Schulze Makuch de la Universitatea de Stat din Washington, care nu a fost implicat în studiu.