Din nou despre asteroizi: Sonda Rosetta a transmis date despre unul dintre asteroizii cu vârsta sistemului nostru solar

Sonda spațială Rosetta nu a zăbovit prea mult Sâmbătă pe lângă asteroidul Lutetia, în alunecarea sa cu 54000 de km pe oră dar a reușit să confirme impresia deja creată de observațiile anterioare: Luteția este o rămășiță foarte veche a primelor zile ale sistemului nostru solar.

Așa cum au dedus astronomii, asteroidul, localizat în centura de asteroizi dintre Marte și Jupiter, este eliptic și are o lungime de 132 km; el prezintă de asemenea forme tăioase și câteva cratere dintre care cel puțin unul este de impact major. Aspectul ”ponosit” al asteroidului este un indidiciu că Lutetia se află prin preajmă de miliarde de ani.

Dezbaterea aprofundată asupra originii acestui asteroid necesită o analiză asupra naturii sale minerale (fie că este stâncos sau metalic). Astronomii speră că observațiile spectroscopice ale Rosettei vor oferi datele așteptate în săptămânile sau lunile ce vor urma.

on ScienceShot: Rough Life for Asteroid Lutetia

by Richard A. Kerr on July 11, 2010 9:45 PM

from sciencemag.org

Infopedia:

Sonda spaţială Rosetta a fost lansată în 2004 de către Agenţia Spaţială Europeană (ESA) cu următoarele scopuri:va fi prima sondă care se va roti în jurul unei comete (cometa Churyumov-Gerasimenko), ca apoi să se aşeze pe nucleul acesteia (conform planului la 10 noiembrie 2014). Aceasta va descifra unele dintre enigmele stelelor cu coadă (compoziţie chimică, natura materiei planetare organice, etc.)

În 2007 a furnizat excelente imagini ale planetei Marte, deoarece s-a plasat în apropierea acesteia. În 2008 s-a apropiat cu succes de asteroidul Steins. La 10 iulie 2010, pe când zbura la circa 450 milioane km depărtare de Pământ cu viteza de 54.000 km/h, s-a apropiat de asteroidul Lutetia (Luteţia) până la 3.162 km. Timp de circa 1 minut a putut transmite spre ESOC (centrul de operaţii al ESA din Darmstadt, Germania) un total de peste 400 fotografii de cea mai bună calitate. Luteţia măsoară numai 126 km în diametru şi are o vârstă de 4,5 miliarde de ani.

Despre COMPLEXUL ASTRONOMIC BAIA MARE

Planetariul Baia Mare esre primul planetariu public din România, și unicul din Transilvania, de aproape o jumătate de secol - una din porțile stelare de excelență ce vă pune în contact cu Universul. Din 2015 - cel mai modern planetariu România și Europa de Sud-Est - în cadrul Complexului Astronomic Baia Mare. Spectacol și cunoaștere într-un singur loc!
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

OPINIA DUMNEAVOASTRĂ CONTEAZĂ!